Powered By Blogger

22 Ocak 2013 Salı

SNEİJDER TRANSFERİ ÜZERİNE

En sonunda Sneijder Türkiye'ye gelebildi.Normalde rakip takımın transferleri bizi ilgilendirmez ama malum bu kadar gündem olunca bu transferi bir irdeleyelim istedim.
Bu tip karşılama törenlerini gayet iyi yapıyoruz.Oyuncunun kendini özel hissetmesini sağlarız sonrada verim alamayınca gider yapınca sen kendini ne sanıyorsun triplerine gireriz.Dünyanın hiçbir yerinde böylesi kalabalık karşılama töreni olduğunu zannetmiyorum.Bizde ki bu açlığın gösterişin nedeni ne merak ediyorum.Tahmin ediyorum ki o giden kalabalıklar havalimanına gelen akrabasını karşılamaya bile gitmez.Şimdi de tarafların gözünden transfere bakalım.
Sneijder:Bana göre 2010 yılın futbolcusu ödülü ya İniesta'nın yada Sneijder'in olmalıydı.O sene Dünya kupası finali hariç her şeyi kazandı.Bu senenin başında İtalyan takımlarında başlayan FEDA rüzgarı İnter'e de uğradı.Yıllık 6 milyon Euro(14.000.000 TL) olan ücreti indirmesi istendi.Bunun karşılığında sözleşmesi uzatılacaktı.Sonrası malum kadro dışı kaldı.Yaş 28.Hakikaten insanın en verimli dönemi.Sneijder de oynamak istediği in klüp arıyordu.Bir ara Fb ile de adı anıldı ama yıllık ücret konusu işleri başlamadan bozdu.
Gs'yi neden tercih etti sorusunun cevabı bana göre çoklu.CL bunda bir etken.Avrupa'da adının duyulmuş olması (gerçi o zamanlar Wesley daha çocuktu) tabii ki bir etken.Ama kabul edelim ki bu zamana kadar  özellikle 15 gündür daha iyi bir ligden daha iyi bir teklif beklediler.Daha iyi bir ligden geldi teklif ama ücret uymadı,daha iyi ücret teklifi geldi ama o da Rusya'dan.Sonuça kazandığı parada çok bir şey eksilmeden Gs'nin yolunu tuttu.Niye daha iyi bir teklif gelmedi sorusunun cevabı da uzun.Kısaca yaş,ücret,uzun süredir oynamaması,Finansal Fair Play diye kısaca özetleyebiliriz.
Fatih TERİM:Hoca olarak böyle bir transfere karşı olduğu konuşuldu.Bu kariyerde,farklı mevkilerde oynayabilen lider karakterli bir oyuncudan istifade edecektir diye düşünüyorum.Ama sanki sorun çıktığında ben demiştim diyecek gibi bir izlenim verdi bana.
Yönetim:En başında beri yönetimlerin bu tip borçlanmalara gidebilmeleri benim için hep soru işareti.Kendi şirketlerini yönetirken olmayan parayla borç içindeyken böylesi bir borç yüküne girerler mi yoksa kemer mi sıkarlar merak ediyorum.Öncelikle bu yapının düzeltilmesi lazım.Bayern tek sefere bir oyuncuya 40 milyon Euro veriyor ama kasasında olan parayı veriyor.Yakında çıkacak oln Finansal Fair Play'e uymadığı gerekçesiyle GS'yi ve ya herhangi bir takımımız ligden ihraç edilirse hangi yönetim bunun sorumluluğunu kim alır.Cevap hiçkimse.GS son 5 sezonda 54.580.000 milyon Euro bonservis farkı vermiş giren-çıkan=130.000.000.Dortmun ise sadece 1.500.000 Euro.Bu bütün takımlarımız için geçerli maalesef işimiz gücümüz gündem değiştirmek.
Fenerbahçe:GS böyle bir transfer yaparda Fb geri durur mu asla.Belhanda transferi bugün yarın açıklanır.Merak etmeden duramıyorum acaba Sneijder gelmese Belhanda gelir miydi?.
Cari Açık:Gitti 70.000.000 tl şimdi bu cari açığı kapatalım diye yine vergiye zam gelir ama neyse.
İnşallah bir gün bütün klüplerimiz düzgün yönetilir ve bizim aşklarımız için verdiğimiz paraları layıkıyla harcarlar.



7 yorum:

  1. niye daha iyi bir teklif gelmedi?

    YanıtlaSil
  2. Sneijder le belhanda yı kıyaslayan bi adam var yukarda.Yazık la kimin çocuğuysa..

    YanıtlaSil
  3. angry birds kankalar ağlayacaksa girmeyelim lig yarışına hiç

    YanıtlaSil
  4. bjk ve fenerli kuzenin paint terk blogunun drami.

    YanıtlaSil
  5. acı içinde yazılmış bir yazı okudum.

    YanıtlaSil
  6. hadi allah kurtarsın yazar için üzüldüm.. adak bağlayın dua edin

    YanıtlaSil
  7. Angry birds yorumu güzelmiş :). . .kuzen yazdı bizde nasiplendik. . . :)

    YanıtlaSil