Powered By Blogger

6 Kasım 2012 Salı

6 KASIM 2002


   Bu maçı canlı izleyememenin hüznünü her 6 Kasım da bir daha yaşıyorum.O tarihte lisenin hazırlık sınıfındayım.Malesef bu tarihi maçın oynandığı saatlerde okul yurdunun etüt salonunda, bir radyo spikerinin sesinden bile mahrum yaşıyorum derbinin heyecanını.Bilenler bilir bir taraftar için en kötü şey takımının maçını,bu hele de bir derbiyse izleyememektir. Ben de ders çalışmak için toplandığımız etüt salonunun en arka sırasında kafamda hayali bir şekilde oynatıyorum derbiyi ve böyle ortak oluyorum bu heyecana.Dışarıdan her gol sesi geldiğinde golü yeme ihtimalimizin de olmasından sebep tedirgin bir halde cevap arıyorum golü kimin attığını öğrenmek için.Neyse ki ilk yarıyı 2-0 önde kapatıyoruz ve etüt bitiyor.Ben heyecanla kantine inip televizyonun karşısına geçiyorum.Tüm dikkatimle ekranın sağ üst köşesine dikiyorum gözlerimi o an yayında ne var umursamadan.Ben geçtiğimde ekranın karşısına 2-0 skor.Dakikalar geçtikçe ev sahibini ifade eden rakam değişiyor 3,4,5,6 .Diğer taraf ise 0 da sabit.Fenerlisi Cimbomlusu herkes saşkın.Bense hem şaşkın hem de inanılmaz mutluyum.
  O gün neler yaptım nasıl uyudum bilmiyorum.Maçın özetini bile ne zaman izledim hatırlamıyorum.Ertesi gün ve bir hafta boyunca 6-0 destanını anlatan gazeteler ve onların verdiği bir sürü ek.Bende elimden geldiğince hepsini alıyorum.Belki izleyerek tanık olamadım ama okuyarak ve yaşayarak tanıklık ediyorum bu tarihi olaya.Sonraki hafta sonu yurdu bir hamsi kokusu sarıyor bizde kokuyu duyup merakla odamızdan çıkıyoruz arkadaşlarla.Sonra lise son abilerimiz bizi odalarına davet ediyorlar bir bakıyoruz odanın içinde koca bir mangal,hamsi kızartıyorlar.Meğer kendi aralarında maç için iddiaya girmişler kaybeden taraf kazanan ne kadar gol atarsa ona o kadar kilo hamsi alacakmış.Tabi 6-0 gibi bir maçı kimse beklemiyor.6 kilo hamsi de çok gelince de tüm yurda dağıtıyorlar.Bizde Fenerlisi Cimbomlusu hep beraber yiyoruz kendimize düşeni, espriler, takılmalar eşliğinde.
  Tuttuğu takıma,yaşadığı ortama ya da o anki ruh haline göre herkes farklı yaşamıştır 6 Kasımı.Benim 6 Kasımım da böyle işte.Ama taraflı tarafsız kimse unutamayacak bu olayı uzun yıllar.Dile kolay 6 Kasim 6.hafta 6-0 .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder